woensdag 20 juli 2011

En dan weer thuis

Maandagmorgen snorkelden we nog tussen prachtig gekleurde vissen en nu (dinsdag) zijn we weer aan de andere kant van de wereld: thuis.
Aangezien de weersberichten beduidend beter waren dan de dagen ervoor hebben we zondag besloten op onze laatste vakantiedag in Thailand mee te gaan met een snorkel-trip. In een halve dag met een grote speedpoot naar drie eilandjes om wat te zwemmen, te snorkelen en uiteraard te relaxen.
Dat betekende wel dat we om een uur of 6 moesten opstaan om op tijd klaar te staan voor de taxi die ons zou ophalen. Hoewel we de indruk hadden dat we naar een aantal ongerepte eilandjes zouden gaan, bleek de commercie hier in de volle omvang te hebben toegeslagen. Toch hadden we ook dit niet willen missen. Het zwemmen tussen scholen vis was voor ons weer een bijzondere ervaring. En natuurlijk waren de drie lokaties aangename plekken.
Toen we na de middag terugkwamen in het hotel wachtte ons een verassing, we konden één van de kamers niet meer in. Bij navraag bij de receptie bleek dat we eigenlijk voor twaalven de kamers hadden moeten verlaten. Beetje vreemd omdat bij het inchecken duidelijk was aangegeven dat we om 18:30 uur zouden worden opgehaald. Één van de kamers hebben we gauw opgeleverd, de andere nog maar even tot eind van de middag aangehouden. Konden we voor de laatste keer naar de zee, nog even douchen, de koffers in te pakken en te wegen om na wat te eten naar het vliegveld van Phuket te worden gebracht.
De chauffeur stond, zo als voor ons inmiddels gebruikelijk, ruim op tijd gereed om ons op te halen.
Kort en bondig de vliegreizen terug verliepen bijzonder vlot. Het wachten op de luchthaven in Bangkok was wat minder omdat onze vlucht om 02:30 uur plaatselijke tijd zou vertrekken en de oogjes zwaar werden. In het vliegtuig gingen de ogen dan ook snel dicht, tot om half vier de warme maaltijd voorbij kwam...

Een groot gedeelte van de vliegreis hebben we min of meer slapend doorgebracht.
Toen we tegen negenen op Schiphol aankwamen was het een graad of 15, wat anders dan de 30+ die wij gewend waren, maar viel gelukkig mee.
Op Schiphol zijn we geïnterviewd door een journalist van de Telegraaf voor een artikeltje over ervaringen van terugkomende vakantiegers. In de zaterdageditie van 6 of 13 augustus zal dit resultaat te zien zijn.
De treinreis terug verliep door wat incidenten in de Schipholtunnel wat minder voorspoedig. Om 13:00 uur waren we na een bijzonder geslaagde vakantie weer thuis.
Bedankt voor de leuke reacties via mail en blog. Leuk te zien dat het thuisfront ons gevolgd heeft. Op de één of anderewijze zijn een aantal reacties op de blog niet gepubliceerd. Waar at aan ligt zoeken we nog even uit.

1. Het was leuk om jullie te volgen. Elke dag even kijken of er weer een nieuw bericht geplaatst was. Het moet een hele indrukwekkende vakantie geweest zijn. Groeten Antje en familie