donderdag 7 juli 2011

Eerste vrije dag in Chiang Mai

Na een aantal intensievere dagen, hadden we vandaag een wat rustiger dag. Na het ontbijt zijn we wandelend op weg gegaan naar onze reisorganisatie om een excursie voor morgen te regelen.
Toen we er achter kwamen dat we verkeerd gelopen waren, in de hitte, zijn we met een tuktuk naar het goede adres gebracht.
Nou ja, goede? Eigenlijk een paar honderd meter te ver bij een andere organisatie. Maar daar werden we keurig naar het juiste bedrijf verwezen.
Na al deze zware ontberingen besloten we de terugweg met een taxi naar het hotel te gaan. Na een prijsafspraak te hebben gemaakt, ging de chauffeur enthousiast op weg naar het aangewezen hotel. Het was eigenlijk helemaal niet zover maar de reis duurde nogal even. Uiteindelijk werden we bij het verkeerde Lanna hotel afgeleverd. Na excuses van de chauffeur werden we toch nog goed afgeleverd.
Ondertussen hadden we al wel ontdekt waar onze kleding gewassen kon worden. In Bangkok hebben we in het hotel een broek laten wassen. Nu hebben we een rugzak vol weggebracht. Die is morgen klaar en kost minder dan de broek in Bangkok. Nu nog even het resultaat afwachten.
Vanavond zijn we naar de nightmarket geweest. En zoals het goede Nederlanders betaamd, hebben we stevig onderhandeld. Er wordt wel eens zielig gedaan, maar dat kunnen wij ook.
De portomonnee wat lichter, en een hoop waardevolle spullen rijker keerden wij tevreden terug naar het hotel.
Dat we vanmiddag naar de oude binnenstad zijn geweest, en ook nog hebben gezwommen is voor de lezers niet interessant.
Morgen gaan we fietsen in de natuur buiten Chiang Mai: langs rijstvelden, traditionele dorpjes met huizen op houten palen
e.d.
We zullen het morgen gaan beleven. 't Is eigenlijk best wel heet hier.